dijous, 11 de desembre del 2014

Mar i cel

Ja fa uns dies que vam anar a veure, a Barcelona al Teatre Victòria, el musical de Mar i cel. Aquest musical es basa en una obra d'Àngel Guimerà, un autor antic d'obres de teatre.

Mar i cel és una obra ambientada fa molts anys quan van expulsar els musulmans d'Espanya. El protaginista de l'història (en Saïd) és un d'aquests, i com que maten al seu pare i la seva mare, en Saïd decideix anar a viure a un vaixell i es converteix en pirata. Al final, acaba tenint tota una tripulació! 
Un dia fan presonersa uns cristians que els tenen tancats a la bodega del vaixell. Una d'aquestes presoneres (la Blanca) i en Saïd s'enamoren, però ni els pirates ni els cristians hi estan d'acord. Un dels pirates, en Joanot, allibera als presoners a canvi de molts diners i riquesa. I aprofitant l'ocasió, els cristians van matar a tots els pirates, i quan la Blanca veu que en Saïd és mort, es suïcida amb un punyal.

Jo, a la primera part de l'obra estava una mica perduda, però a la que van fer la mitja part i em vaig menjar unes quantes xuxes, el que venia a continuació ho vaig entendre tot. El que em va desorientar una mica, va ser el final, ja que es moren tots, menys els cristians (exepte la Blanca) i en Joanot.
El que em va agradar molt va ser el vaixell, perquè es movia per tot l'escenari i semblava de veritat!
Una altra cosa que em va encantar va ser la música. A més a més, podies veure als músics tocant, ja que estaven a davant de la primera fila i a tocar de l'escenari. La música de Mar i cel està composta per Albert Guinovart.

Va ser molt emocionant anar a veure aquest musical,i si algun cop l'aneu a veure, estic convençuda que us encantarà.










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada